top of page

MEDITATIE: douchen in zonlicht

In deze gratis online meditatie maak je contact met je eigen zon, je eigen verbinding met de universele healing energie. Het is een prachtige meditatie geworden waarin je spanningen en energie die niet meer bij je past los laat. Het is zo belangrijk om ook je energetische hygiëne in de gaten te houden.

De meesten van ons (en daar hoor ik ook bij) besteden veel aandacht aan ons lichaam en de geurtjes en stoffen die het met zich mee draagt; regelmatig onder de douche met een heerlijke douchegel, je haren wassen met de shampoo die bij jouw haartype past. Af en toe doe ik zelfs een detox - ik drink een paar dagen alleen maar smoothies, water en thee - om mijn lichaam ook van binnen te reinigen.

Maar minstens zo belangrijk is het om ook ons lichaam energetisch te reinigen van allerlei indrukken die je zo oploopt in het dagelijks leven. In mijn lichtwerk sessies werk ik intensief met mensen samen om hun energie weer op te schonen. Zelfs dan (of misschien zelfs dan in het bijzonder) is het belangrijk om te blijven reinigen. Zie een lichtwerk sessie als naar de sauna gaan: even de gifstoffen eruit zweten in een krachtige reiniging. Dat wil alleen niet zeggen dat je je daarna nooit meer hoeft te douchen!

In deze meditatie stem je je af op je eigen verbinding met de universele healing energie in de vorm van een prachtige zon die boven je hoofd schijnt. Je gaat de zon die straalt met jouw energie gebruiken om jezelf helemaal schoon te spoelen van allerlei invloeden, stemmingen en emoties die je van buitenaf hebt opgepikt.

Je zult merken dat ik ook in deze meditatie lichtwezens aanroep en ethische intenties neerzet. Dat zal ervoor zorgen dat je ruimte schoon blijft, zodat jij je volledig aan deze oefening kunt wijden. Het is tenslotte veel minder prettig om onder een vieze douche te gaan staan!

Extra tip: als je deze meditatie vaker hebt gedaan, kun je deze ook doen terwijl je echt onder de douche staat. Visualiseer dat de douchekop jouw zon is en de waterstralen de zonnestralen zijn!

Sluit een koptelefoon aan op je computer, tablet of smartphone, volg mijn stem en geniet!

108 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page