top of page

Een rondleiding door de praktijk

Deze week bedacht ik me dat het misschien wel leuk zou zijn om jullie een rondleiding door mijn praktijk ruimte te geven. Ik moest zelf erg hard glimlachen om het idee, omdat het maar 1 kamer is, dus wat valt er aan rond te leiden? Maar goed, eenmaal bezig, was er toch heel wat te vertellen. Ik moest mezelf beheersen, want ik had makkelijk nog veel meer kunnen laten zien.

Het deed me trouwens wel beseffen hoeveel ik toch nog gehecht ben aan oude denkbeelden dat iets per se groots en indrukwekkend moet zijn voordat het de moeite waard is. En wat dan nog? Wat is groots en indrukwekkend? Heel vaak zit het juist in de kleine dingen, details die we met mensen kunnen delen die zo waardevol zijn. Als ik mij helemaal zielig en alleen voel, kan een glimlach van een volkomen onbekende op straat mij weer een beetje zon laten voelen. Hoe waardevol is dat?

Maar goed... terug naar de rondleiding... Ik ben zo gelukkig dat ik een eigen praktijk ruimte heb bij mij thuis op de zolder. En de meeste dingen in mijn praktijk ruimte hebben een verhaal. Zo is de stoel waar ik op zit (mijn "troon") in het filmpje, behalve comfortabel op een ik-kan-met-mijn-voeten-bij-de-grond manier, ook nog bijzonder. Het stond bij mijn opa en oma in Indonesië (Nederlands-Indië) en verbindt mij op die manier ook nog eens met mijn roots en voorouders.

Veel plezier met de video en wie weet zie ik je eens "live" in de praktijk!

71 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page